رئیس قوه قضاییه گفت: در مورد ناهنجاریهای موجود مثل عفاف و حجاب قانون و مصوبه داریم. باید همه تلاش کنند تا جایی که مقدور و ممکن است مصوبات و قوانین اجرا شوند. نباید منتظر لایحه مجلس باشیم، تصویب این لایحه ممکن است زمان ببرد. با همین قانون موجود خیلی کارها را میتوان انجام داد.
مدیر یکی از هتلهای زنجیرهای که به دلیل مسئله حجاب برای بار سوم تعطیل شده است در نوشتهای کنایهآمیز بابت این برخورد از مسئولان تشکر کرد. او دربخشی از نامه اعتراضی خود نوشت: خواستیم از این فرصت استفاده کنیم و از تلاش شبانهروزی شما برای پیشرفت صنعت گردشگری کشور و همچنین توجه به تلاش بخش خصوصی جهت احیای بافت تاریخی، تشکر کنیم.
شاید اصولگرایان در سالهای اخیر در مقابل اظهارات بخشی از جریان اصلاحات در قبال مساله حجاب و قانوننویسی برای آن، سعی کردند تا رویکردهای جریان خط امام در مورد مساله حجاب در دهه ۶۰ را بازخوانی کنند تا شاید تقسیم دیدگاههای این حوزه سهم اصولگرایان را کاهش دهد، اما خروجی این راهبرد سیاسی شاید به ضرر اصلاحطلبان باشد، اما نفعی در افزایش وزن و تاثیر ارایه ...
آیتالله مظاهری خواستۀ اسلام و مطالبۀ دین را توجّه به همۀ ابعاد زندگی مردم اعمّ از نیازهای اقتصادی و معیشتی و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانسته و گفتند: اگر به مسائل فرهنگی نظیر حجاب باید توجّه شود، به گرفتاریهای معیشتی و سایر سختیها و گرفتاریهای مردم نیز باید توجّه کافی و وافی مبذول گردد.
مشکلات اقتصادی در بخشی از بدحجابیها مؤثر است و در واقع نارضایتی در دیگر حوزهها خود را در قالب لجبازی در این حوزه نشان میدهد که با کاهش مشکلات اقتصادی این لجباریها هم کم خواهد شد.
زیدآبادی نوشت: این کدام قانون است که طبق آن میتوان گردن شهروندی را به اتهام ناهنجاری شکست؟ فرماندهی که در برابر چشم عموم با این لحن و زبان تهدید میکند در خفا و دور از چشم مردم چه گفتار و رفتاری دارد؟
برخی نمایندگان از بازبینی و در لایحه در بهارستان سخن گفتهاند. در جبهه روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری نیز کار به طرح ادعای عدم مطالعه لایحه از سوی رئیس دستگاه قضا و انتقاد شدیداللحن از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است. فراتر از تمامی این واکنشها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها در قامت منتقد ظاهر شده، بلکه خود نیز مدعی طرح لایحهای ...
اولین تفاوت این دو لایحه به تعریفشان از موضوع مورد بحث در لایحهای است که دست به تدویناش زدهاند. در تمام متن لایحه قوه قضائیه، موضوع کشف حجاب مدنظر است، اما آنچه مورد نظر لایحه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، ۹ مورد است که از عدم رعایت پوشش شرعی تا آلودگی صوتی، روبهرویی زن و مرد، رقص و سگگردانی و... را در نظر دارد.
حسین شریعتمداری نوشت: چند تن از زنان بیحجاب دستگیر شده که از اجیرشدگان دستچندم و بیاهمیت بودهاند، اعتراف کردهاند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد میگرفتهاند و یکی از آنها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخها چه میزان کلانی دریافت میکنند؟! اگر تهیهکنندگان محترم ...
سیاوشی میگوید: خشونتهای وسیعی برای بحث حجاب به وجود آمد که میتوانست با یک عذرخواهی به پایان برسد و برای بهبود شرایط تلاش بشود، اما فرصت از دست رفت و متاسفانه هنوز هم اجبار و تحکم در حال ادامه پیدا کردن است. من نمیدانم این سیاست برای جلب رضایت کدام بخش از جامعه است؟ هنوز آن سیاست و استراتژی که در آن برخورد صلحآمیز همراه با احساس امنیت باشد اتخاذ ...
همیشه باید نسبت به پزشک اعتماد داشت اگر اعتماد ندارید، اصلا نزد او نروید. پس چگونه میتوان به پزشکی اعتماد داشت ولی با زور درخواست معاینه و ویزیت کرد؟! و بعد هم اینچنین علیه او اقدام کرد؟ این رفتار محصول بساطی است که عدهای علیه پزشکان راه انداختهاند، نه میتوانند بدون آنان زندگی کنند و نه میتوانند به آنان احترام بگذارند. در هر حال باید منتظر بود ...
مسوولان قضایی معتقدند افزودن به حجم پروندههای قضایی به دلیل بیحجابی، نتیجهبخش نخواهد بود و راهکار معقولتر آن است که حجاب از این پس نه به عنوان جرم، بلکه در شمایل یک تخلف دیده شود. در این صورت نیروی انتظامی و سایر ضابطان میتوانند راسا به موضوع رسیدگی کرده و جریمههای لازم را اعمال کنند.
بنر جنجالی تبلیغ حجاب علاوه بر واکنش گسترده کاربران فضای مجازی با واکنش جالب طراحش «علی میری» نیز روبرو شده است. او نوشته بدون اجازه از این تصویر استفاده شده است
در هفته گذشته خبر رسید که چند بازیگر زن سینما احضار شدهاند. این بازیگرها چهرههایی بودند که در چند مراسم عمومی بدون حجاب ظاهر شده بودند. پانتهآ بهرام در مراسم اکران آخرین قسمت سریال پوست شیر در لوتوسمال نازیآباد بیحجاب ظاهر شده بود و فاطمه معتمدآریا و افسانه بایگان هم در مراسم جشن تولد آتیلا پسیانی بدون حجاب حضور یافتند.
در واقع این همان معنای سیاسی از نداشتن پوشش مورد نظر است. به عبارت دیگر این افراد چنین میفهمند که فقدان پوشش به منزله نفی حکومت است و، چون خود را تابع یا ابواب جمعی و جزیی از حکومت میدانند، این نوع پوشش را نفی و رد خود تلقی میکنند و در برابر آن موضعی منفی یا حتی تهاجمی و خشونتآمیز میگیرند، در حالی که چنین تعبیری از پوشش زنان در کشورهای دیگر ندارند....